A Holden Efijy Supercharged egy stílusos nagyágyú

Az 1953-as FJ Holden újragondolása, a Holden Efijy egy minden részletében kidolgozott álomautó. Az autót még a 2005-ös ausztrál autoshow-n mutatták be. A dizájn Richard Ferlazzo munkáját dícséri, aki nem mellesleg a Holden vezető tervezője és az Efijy projekt főnöke.

 

Holden Efijy SUpercharged

 

A Holden a General Motors leányvállalata és ezt a pompás hot rod-ot teljes mértékben házon belül építették. Szemmel látható, hogy az elgondolás abszolút nem a Chip Foose féle irányvonalat hozza, hanem a hot rod-ok világában valami egészen szokatlan finomságot és eleganciát.

 

 

Az alapformákat természetesen az FJ Holden adta, viszont nagyon durván újragondolták a hátsó rész formavilágát. A cseppre hajazó test akár egy gyorsasági motorcsónaké is lehetne. Olyan kortalan, hogy futhatna az utakon az 50-es években, vagy akár 50 év múlva is. Mindenképpen egy szép autó lenne.

 

Holden Efijy Supercharged hátsó kiképzése

 

A külső ismertetőjegyek közül nem lehet semmit sem kiemelni a többi közül. Mégis a fényszóró és index egy lámpatestben történő elhelyezésének módja és kidolgozása az ami megint csak eszünkbe juttathatja a régi rakéta farkú oldtimereket. Például az 1958-as Buick Specialt.

 

Holden Efijy fényszóró

 

A Holden Efijy orrában egy speciálisan ehhez az autóhoz fejlesztett V8-as Efijy 6.0L LS2V-8 Supercharged dobog amelyetet Roots típusú kompresszorral tettek még tökéletesebbé. A motor 645 lóerő leadására képes 6400-as fordulatnszámnál, és a maximális nyomatéka 760 Nm nagyjából a 4200-as fordulatszám körül. Ettől aztán nem csak szép, hanem bivalyerős is. Nem egy lopakodó autó, hanem igazi hot rod.

 

Holden Efijy Supercharged 6.0

 

Ha csak a fapados belsőterű Veyron-t nézzük, akkor tudjuk mennyire fontos a belső tér kialakítása. Szerencsére a Holden Efijy esetében nagy hangsúlyt fektettek erre is. Egyszerűen nem maradt kidoglozatlan részlet. Gyönyörű, tágas belső tér. A múltat idéző formák, vonalak és a nagy krómos felületek és a bőr negédes elegye...

 

Holden Efijy Supercharged belső tér

 

A műszerfal, a gombok helye és kiképzése is mind tökéletes harmoniában állnak egymással. Még a régi tévékre emlékeztető számítógép is belepasszol ebbe a képbe. Látszik, hogy minőségi anyagokkal van dolgoztak.

 

Holden Efijy műszerfal

 

És ez belső tér nem ér véget a vezetőülésnél és az anyósülésnél, hanem folytatódik az egész utastérben. A kagylószerű ülések, az ablakok és a világítás is csak még vonzóbbá teszi a Holden Efijy-t.

 

Holden Efijy utasülések

 

A csomagtér kiképzése kicsit szűkös, mivel annak jelentős részét elfoglalja a Rockford Fosgate hangrendszer. Illetve itt találha az üzemanyagtartály bemenete is.

 

Holden Efijy csomagtér + Rockford Fosgate hangrendszer

 

Bárki bármit is mond, de a Holden Efijy a legszebb és legátgondoltabb hot rod amit valaha láthattunk. A 2005-ös bemutatása óta sem született ennél jobb darab. Egy a szépséghibája: az ára 1,2 millió ausztrál dollár, amely közel 200 millió forintnak felel meg. Természetesen ha egy Veyron és az Efijy között kellene választanom, akkor a Holden Efijy lenne a nyertes. Bővebben a Holden hivatalos oldalán tudhatsz meg a Holde Efijy-ről.

Devel Sixteen V16 Hypercar - 5000 lóerő, 560km/h
Bevásárló fokozatban 1000, utcai fokozatban 5000 lóerős a Devel Sixteen V16 Hypercar
Koenigsegg Regera: 1800 lóerős hibrid négy keréken
A Koenigsegg saját rekordjait döntögeti az 1800 lóerős hibridjével, a Koenigsegg Regerával.
Imperia GP, avagy a gyönyörű power hybrid
Az Imperia GP PowerHybrid nem csak környezettudatos, hanem egyedi és szép is.
Új Mercedes S600 Sedan: Erő és elegancia
A 2015-ös Mercedes S600 egy olyan luxus szedán, amellyel minden tekintetben elégedettek lehetünk.
Kommentek

0
lap teteje